نتایج اولیه مرحله دوم انتخابات خانه‌های مطبوعات اعلام شد

ستاد مرکزی برگزاری انتخابات الکترونیکی خانه های مطبوعات، نتایج اولیه انتخابات در 4 استان «سیستان و بلوچستان، خوزستان، زنجان و هرمزگان» را اعلام کرد.

 

به گزارش ستاد مرکزی انتخابات الکترونیکی خانه های مطبوعات، در مرحله دوم انتخاب هیات مدیره خانه های مطبوعات 455 نفر که عضویت آنها توسط خانه های مطبوعات هر استان و با نظارت ادارات کل ارشاد اسلامی استانها تایید شده، واجد شرایط برای شرکت در انتخابات بودند که تا پایان زمان رای گیری در ساعت 15 روز چهارشنبه 14تیر،  بیش از 86 درصد واجدان شرایط و حدود 400 نفر در انتخابات شرکت کردند که نتایج اولیه به پیوست اعلام می شود.

مطابق اطلاعیه ستاد مرکزی انتخابات

- نتایج انتخابات، نتایج ابتدایی است که بعد از بررسی های تکمیلی بر مبنای اساس‌نامه خانه مطبوعات، همچنین رعایت جدول زمان بندی فراخوان به صورت نهایی اعلام خواهد شد.

- مطابق اساس نامه، چنانچه در برخی نقش ها، نامزدی وجود نداشته، از افرادی که بیشترین آرا را به دست آورده اند برای این نقش ها جایگزین می شود.

- افرادی که کارمند دولت یا نهادهای عمومی هستند، در صورت رأی‌آوری، جای خود را به نفرات بعدی می‌دهند مگر آن که منتخبی برای تصدی آن نقش وجود نداشته باشد. 

- از رسانه‌هایی با صاحب امتیاز واحد، حداکثر 3 نفر می توانند در ترکیب اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره، حضور یابند مگر آن که منتخبی برای آن نقش وجود نداشته باشد.

- با توجه به آشکار بودن اسامی اعضای هر خانه، وصول گزارش های گسترده مبنی بر تایید عضویت افرادی که دارای شرایط عضویت نبوده اند و یا رعایت نشدن تشریفات قانونی یا رعایت نشدن زمان بندی انتخابات، منجر به «عدم تایید» صورتجلسه انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات خواهد شد.

- چنانچه بعد از اعلام نتایج، مشخص شود فرد برگزیده یکی از شرایط احراز صلاحیت نامزدی را نداشته، و یا افرادی که مشمول ارائه برگه عدم سوء پیشینه بوده‌اند، در مهلت مقرر آن را بارگذاری نکنند، فرد علی البدل جایگزین خواهد شد.

 

نتایج اولیه انتخابات و اسامی 59 منتخب

 

 

فایل های خبر
حجم فایل : 12 KB