رئیس هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی:

مسئولان استان نگاه جدی تری به خانه مطبوعات و رسانه ها داشته باشند

رئیس هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی گفت: مسئولان استان باید نگاه جدی تری به خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی به عنوان یک ظرفیت مهم استان داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی، محمد سعید احدیان پنج شنبه دوازدهم تیرماه جاری در مراسم تودیع اعضای سابق و معارفه اعضای دوره جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، افزود: شکل گیری خانه مطبوعات و رسانه ها در کشور، از استان خراسان رضوی و با رویکردی صنفی آغاز شد.

وی ادامه داد: در گام نخست، اقداماتی انجام گرفت تا این خانه در میان اهالی رسانه های استان فراگیر شود وامروز نیز همه رسانه های استان باسلایق سیاسی مختلف، زیر چتر این خانه هستند. 

رئیس هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گام دوم در این خانه، این بود که اعضای خانه مطبوعات، آن را متعلق به خود بدانند و میزان مشارکت بالای اعضا در انتخابات اخیر خانه نیز گویای به نتیجه رسیدن همین موضوع است.

وی تصریح کرد: مسئولان استان باید نگاه جدی تری به خانه مطبوعات و رسانه های استان به عنوان یک ظرفیت مهم استان داشته باشند. 

احدیان که مسئولیت دستیاری سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس شورای اسلامی را هم بر عهده دارد، ادامه داد : پذیرش مسئولیت در خانه مطبوعات استان، وظیفه ای در سطح ملی بود که دوستان احساس کردن باید بر دوش من بگذارند به همین دلیل این کار را پذیرفتم و بلندگو و پیگیری کننده مشکلات اهالی رسانه در سطح ملی خواهیم بود.

فرمانده قرارگاه رسانه ای خراسان رضوی افزود: قرارگاه رسانه ای استان نیز بانگاه همگرایی در عرصه محتوایی در کنار خانه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته که می تواند به تقویت رسانه های استان و معرفی جایگاه آنها به مسئولان استان کمک کند. 

احدیان در ادامه بر لزوم تغییر اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه ها برای ایجاد امکان عضویت خبرنگاران حق التحریر در خانه مطبوعات تاکید کرد.

رئیس هیئت مدیره سابق خانه مطبوعات و رسانه های استان نیز در این مراسم، به بیان برخی اقدامات هیئت مدیره پیشین در حوزه تامین مسائل معیشتی خبرنگاران پرداخت.

«سید جلال فیاضی» افزود: در دوره سابق، تلاش شد در مورد مسائلی از جمله مسکن خبرنگاران، اقداماتی انجام شود که این تلاش ها با توجه به کمبود نقدینگی ها، نتایج قابل قبولی در بر نداشت.

در ادامه این مراسم «حسینعلی آریانی» مدیر سابق خانه مطبوعات و رسانه های استان نیز در سخنان کوتاهی به بیان اقدامات انجام شده در دوره گذشته خانه مطبوعات و رسانه های استان پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: استان خراسان رضوی از استان های پیشتاز در میزان اعلام نامزدی و مشارکت اعضا در انتخابات اخیر خانه های مطبوعات استان ها بود و جز این نیز از استان خراسان رضوی انتظار نمی رود. 

«جعفر مروارید» افزود: خانه مطبوعات ورسانه های استان، نیازمند تحولاتی در دوره جدید هیئت مدیره آن است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این تحولات، تحول در حوزه مخاطب است و رسانه های استان به توسعه در حوزه مخاطبان خود نیاز دارند.

در ابتدای این مراسم نیز، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ارائه ارائه گزارشی از روند برگزاری نهمین دوره انتخابات خانه مطبوعات و رسانه های استان گفت: این انتخابات با مشارکت بالای اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان برگزار شد و ۸۱ درصد از اعضای خانه، در این انتخابات شرکت کردند.

«افشین تحفه گر» ابراز امیدواری کرد که سهم نمایندگان استان، در هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور افزایش یابد.

در بخش دیگری از این مراسم، رئیس سازمان بسیج رسانه استان نیز ابراز امیدواری کرد که فاصله میان خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان کمتر شود.

«عباس محمدیان» با اشاره به مسائلی از جمله تشکیل صندوق رسانه های استان و لزوم پیگیری موضوع بیمه خبرنگاران خاطرنشان کرد: در موضوع آموزش برای کادرسازی در رسانه های استان نیز لازم است فعالیت هایی انجام بگیرد تا خلا کادرسازی برای جبهه رسانه ای تراز انقلاب نیز برطرف شود. 

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به رسانه های فضای مجازی و شناسنامه دار شدن فعالان در عرصه فضای مجازی شد.

در پایان این جلسه، ضمن تقدیر از اعضای هیئت مدیره دوره گذشته خانه مطبوعات و رسانه های استان، اعتبارنامه های اعضای دوره جدید هیئت مدیره این خانه، به آنان اعطا شد.