بیانیه خانه مطبوعات کشور در خصوص اتفاقات اخیر

خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور در ارتباط با حوادث اخیر بیانیه ای صادر کرد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم حادثه تاسف‌باری که چندی پیش برای‌ مرحومه مهسا امینی رخ داد هرچند بطور طبیعی موجبی برای اندوه بود اما مطالبه بحق جامعه برای رسیدگی به علل و عوامل وقوع حادثه، به سرعت مورد سوءاستفاده معاندان قرار گرفت .‌..
در این بیانیه آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه تاسف‌باری که چندی پیش برای‌ مرحومه مهسا امینی رخ داد هرچند بطور طبیعی موجبی برای اندوه بود اما مطالبه بحق جامعه برای رسیدگی به علل و عوامل وقوع حادثه، به سرعت مورد سوءاستفاده معاندان قرار گرفت.‌ این موضوع باعث شد تا بار دیگر دشمنان قسم خورده‌ انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از سوژه‌های تکراری و ماهی‌گیری از آب گل آلود و به بهانه‌ اتفاق رخ داده اخیر، پیاده نظام خود را وارد میدان کرده و عملیاتی سراسر آشوب، اغتشاش، تخریب و تهدید را به راه اندازند.
متأسفانه دامنه‌ این حرکات خشونت بار؛ مقدسات مذهبی و ملی، نماد‌ها و اصول قطعی انقلاب اسلامی و حتی پرچم ملی کشور را دربر گرفت. در این فضای بی‌نظمی و رعب و وحشت، علاوه بر خسارت‌های فراوان وارده بر اموال عمومی، تعدادی از جوانان محافظ و مدافع امنیت این مرز و بوم، در راه مقابله با این حرکات هنجارشکنانه جان خود را فدا کردند.
آنچه عیان است بخشی از جامعه به وقایع پیش و پس از مرگ مرحومه مهسا امینی معترض، و مطالباتی داشته است، که دولت مؤظف به شنیدن صدای معترضین و پاسخگویی به آنان است. معترضین نیز که مطالبه‌گری حق آنان است، باید بپذیرند که پیگیری و تحقق مطالباتشان از طریق راه‌های قانونی دست‌یافتنی، و "آتش‌افروزی" و "خشونت خیابانی" مصداق "اعتراض" نیست.
 
خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور بر این باور است که معترضین، فرزندان ایران اسلامی بوده و اعتراض و مطالبه‌گری حق آنان است، اما معتقد است که اعتراض نباید جای خود را به اغتشاش دهد، و رفتاری که حق و حقوق دیگران را پایمال، زندگی مردم را مختل، کار و کاسبی آنان را معطّل، اموال عمومی را تخریب و روال عادی زندگی، کار و تحصیل را متوقف کند، از اساس محکوم است.
متأسفانه عده‌ای معاند و متخاصمِ خارج‌نشینِ فرصت‌طلب، با جنگ‌افروزی رسانه‌ای و با هدف تجزیه‌طلبی، تفرقه‌افکنی و بر هم زدن آرامش مردم، قصد دارند به ایرانِ عزیزمان خسارت وارد، و ضربه بزنند. 
 
خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور ضمن دعوت معترضین به آرامش و پیگیری مطالبات خود از طریق راه‌های قانونی، و پرهیز از گرفتاری در دام اغتشاش، آتش‌افروزی و خشونت‌ خیابانی:
۱. از رسانه‌های کشور می‌خواهد ضمن محکوم کردن اهداف شوم و پلیدِ جریانات تجزیه‌طلبِ ستیزه‌جو و متخاصم، با هُشیاری تمام، اقدامات آنان را خنثی و جنگ رسانه‌ای دشمن را مدیریت کنند.
 
۲. از دولت و حاکمیت می‌خواهد، فضایی برای رسیدگی به خواسته‌های قانونی معترضین ایجاد، و مطالبات آنان را پیگیری نماید. 
 
۳. برای اتحاد و همبستگی بیشتر، و جلوگیری از فضاسازی رسانه‌های معاند، خبرنگاران بازداشت شده در اتفاقات اخیر را با تمهیدات لازم آزاد نماید.
 

بی‌تردید، آرامش جامعه و در نهایت سربلندی ایران اسلامی با همدلی، همبستگی، وحدت، گذشت و مهربانی مهیا خواهد شد.