اطلاعیه خانه مطبوعات و رسانه های استان مازندران پیرامون توزیع آگهی های دولتی و ثبتی*

پیرو برگزاری جلسه ساماندهی توزیع آگهی های دولتی و ثبتی بر اساس دستورالعمل ابلاغی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به دستور مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران که با حضور معاون محترم فرهنگی ، رئیس محترم اداره مطبوعات و مسئول محترم آگهی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان و مدیران روزنامه های محلی برگزار شد موارد ذیل در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی مصوب و از اول خرداد 1404 اجرایی می گردد:

اطلاعیه خانه مطبوعات و رسانه های استان مازندران پیرامون توزیع آگهی های دولتی و ثبتی*

💠 پیرو برگزاری جلسه ساماندهی توزیع آگهی های دولتی و ثبتی بر اساس دستورالعمل ابلاغی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به دستور مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران که با حضور معاون محترم فرهنگی ، رئیس محترم اداره مطبوعات و مسئول محترم آگهی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان و مدیران روزنامه های محلی برگزار شد موارد ذیل در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی مصوب و از اول خرداد 1404 اجرایی می گردد:

1- ارسال روزانه 2 نسخه روزنامه توسط روزنامه های محلی ، منطقه ای و سراسری به واحد آگهی های اداره کل.
تبصره: نمایندگان روزنامه سراسری میتوانند 2 روز در هفته تمام نسخه های منتشر شده را تحویل نمایند.

2- توزیع روزنامه در یکی از کیوسک های شهرستانهایی که اگهی ثبتی ، شهرداری و ادارات کل مستقر در آن شهرستان را دریافت می کنند.

3- ضرورت بارگذاری پی دی اف روزنامه در سایت روزنامه جهت دسترسی ارباب رجوع آگهی دهنده به صفحات روزنامه.

4- فعال بودن دفتر روزنامه و دفتر نمایندگی ها که به صورت سرزده بازدید بعمل می آید.

5- عدم چاپ دیجیتال توسط روزنامه ها ( به چاپ های دیجتال حتی یک نسخه در هفته (به غیر از پنجشنبه)، آگهی تعلق نمی گیرد)

6- تمامی آگهی های دولتی ، شهرداری ها و ادارات ثبت باید دارای شناسه آگهی و از طریق سامانه جامع رسانه های کشور باشد و غیر اینصورت تخلف محسوب می شود.

7- روزنامه هایی که دارای کارکنان بیمه ای بالای 5نفر ، توزیع حداکثری روزنامه ، دارای نماینده از بین خبرنگاران شهرستانی جهت هماهنگی روزنامه در شهرستان مربوطه ، چاپ و تحوویل منظم روزنامه به ارباب رجوع را داشته باشند مورد تشویق قرار می گیرند.

8- مدیران مسئول و سرپرستان می توانند پیگیری امورات مربوط به آگهی ها باشند و به افراد غیر پاسخ داده نخواهد شد.

9- هر گونه تصمیم در مورد تشویق و یا تنبیه در مورد وضعیت آگهی های منتشر شده در روزنامه ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران پس از تصویب در کمیته ساماندهی آگهی ها اعمال می شود.

10- آگهی های دولتی و ثبتی بر اساس حجم مساوی توزیع می گردد.

11- بر اساس دستورالعمل ابلاغی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی از مجموع آگهی های دولتی 60 درصد بین روزنامه های محلی و 40 درصد بین روزنامه های سراسری توزیع می شود.

12- روزنامه های منطقه ای که دفتر مرکزی آنها در استان مازندران قرار ندارد بر اساس دستورالعمل ابلاغی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اولویت دوم محسوب شده و 50 درصد آگهی هم رتبه خود در استان مازندران را دریافت می نمایند.

13- خانه مطبوعات استان مازندران به عنوان ناظر بوده و گزارش های خود را مکتوب در کمیته ساماندهی آگهی های استان مازندران طرح خواهد کرد.

14- گزارش توزیع آگهی های دولتی و ثبتی استان مازندران به صورت فصلی اعلام می گردد.

15- مدیران روزنامه ها ، سرپرستان روزنامه های منطقه ای و سراسری موارد مربوط به حوزه توزیع آگهی های دولتی و ثبتی را می توانند به صورت مکتوب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران اعلام نموده و هیچ گونه مورد و اعتراضی به صورت شفاهی مورد قبول و طرح نمی باشد.


روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های استان مازندران